Companiile au nevoie de produse promotionale pentru ca acestea reprezinta un mijloc rentabil de a atrage mai multi clienti potentiali. Aceasta este o metoda foarte buna de marketing si are costuri reduse de a atrage clienti. Chiar si companiile foarte mari, care au deja un brand puternic in spate, recurg la astfel de metode de marketing. Pentru companiile mici, cele nou infiintate sau pentru start-up-uri,
Produsele promotionale au fost utilizate ca tactici de marketing eficiente din punct de vedere economic de-a lungul anilor. Indiferent ca discutam despre companii nou infiintate, companii foarte mari si cu vechime pe piata, aceste produse si cadouri corporate personalizate sunt o alegere preferata de multi pentru campanii de marketing.
Potrivit unui studiu realizat de PPAI, 94% dintre oameni isi amintesc de unde au primit un cadou promotional. Studiul mai arata ca 83% dintre consumatori prefera sa obtina produse promotionale care au si un mesaj publicitar. In plus, 58% dintre consumatorii chestionati au declarat ca pastreaza articolele primite cadou pe o perioada intre un an si patru ani.
De ce sunt produsele personalizate importante pentru promovarea afacerilor?
Companiile mici si mari recunosc importanta produselor promotionale pentru a ii ajuta sa creasca numarul de clienti aflati pe o piata concurentiala. Produsele primite cadou intr-un ambalaj de inalta calitate le atrage atentia celor care le primesc asupra unei companii. In general, aceste produse au imprimat logo-ul si mesajul de marca al companiei. Scopul intregii campanii din spatele distribuirii de produse promotionale este acela de a stimula interesul potentialilor clienti.
Pentru rezultate mai bune, comerciantii folosesc obiecte promotionale de marca pe care destinatarii le pot utiliza timp de mai multe luni. Astfel de produse de calitate ajuta consumatorii sa ramana in legatura cu un anumit brand. Mai pe scurt, distribuirea unor astfel de produse cadou este o campanie suficient de buna pentru a tine clientii aproape de brandul dvs pentru o perioada lunga de timp.
O regula pe care majoritatea comerciantilor o urmeaza intr-o astfel de campanie de promovare este aceea de a oferi produse pe care clientii sa le poata utiliza zilnic. In aceasta categorie putem include pixuri, calendare, agende, umbrele, sticle de apa, etc. Cu toate acestea, cei care isi doresc o campanie de succes elaboreaza si implementeaza o strategie creativa. Ei vor alege produse care nu sunt doar utile, ci si unice si de inalta calitate, pentru a avea un impact mai bun si de mai lunga durata.
Motivele pentru care produsele promotionale sunt esentiale pentru orice afacere
Marketing eficient cu costuri reduse
Multe compani nici nu pot sa viseze la o campanie de publicitate extinsa pe o scara larga si raspandita in toate mediile. Insa, acestea isi pot atinge in continuare obiectivele de marketing cu ajutorul unei campanii de promovare a produselor cu costuri reduse. Exista produse promotionale ce pot fi oferite viitorilor clienti pentru orice categorie de buget.
Majoritatea producatorilor de produse personalizate au preturi foarte scazute pentru distributia in masa. Astfel, preturile produselor sunt scazute, insa impactul asupra destinatarilor este unul foarte mare.
Recunoasterea instantanee a brandului
Recunoasterea brandurilor inseamna de fapt ca oamenii pot identifica compania si produsele dvs imediat atunci cand vad sigla. Putem sa luam ca si exemplu fast-food-ul McDonald, majoritatea oamenilor pot sa recunoasca imediat despre ce companie este vorba numai cand vad logoul cu arc galben.
Cadourile pe care le veti oferi catre clienti ii va ajuta pe acestia sa va recunoasca compania. Acesta este unul dintre motivele cheie pentru distribuirea articolelor promotionale. Un articol publicat pe cunoscutul site technomarketinginc.com afirma ca 89% dintre consumatori pot sa isi reaminteasca compania care le-a oferit un produs personalizat in ultimii doi ani.
Expunere mai mare a afacerii dvs
O reclama la televizor sau un panou publicitar trece rapid prin fata dvs si in cateva secunde uitati de el. Insa, obiectele promotionale sunt folosite pentru un timp indelungat. De exemplu, un tricou modern va fi purtat de multe ori, iar o cana de ceai sau de cafea va fi folosita zilnic. Astfel, toate acestea sunt o modalitate excelenta de a creste expunerea companiei dvs.
Functioneaza ca o carte de vizita
Cartile de vizita va prezinta compania sau pe dvs consumatorilor. Produsele promotionale functioneaza mai mult sau mai putin in acelasi mod, dar cu rezultate mult mai bune. Atunci cand distribuiti produse promotionale pentru compania dvs, de fapt faceti cunoscute produsele dvs potentialilor consumatori. Conform marketingsherpa.com, 71.6% dintre cei care au primit cadou obiecte promotionale isi amintesc numele companiei de la care l-au primit.
Loialitatea clientilor
Clientii dvs ar trebui sa achizitioneze produsele companiei dvs atunci cand este necesar. Specialistii in marketing cheltuiesc multe resurse pentru a construi o baza solida de clienti loiali. Acestia utilizeaza produsele promotionale pentru a atrage loialitatea clientilor intr-o perioada scurta.
Cu toate acestea, asigurati-va ca obiectele dvs promotionale sunt de inalta calitate. Oamenii vor asocia calitatea premium a produselor primite cadou cu calitatea produselor sau serviciilor oferite de compania dvs.
Cum utilizam produsele promotionale?
Folosirea produselor promotionale este o modalitate excelenta de a sparge gheata cu un potential client, deoarece este mult mai probabil ca in acest mod sa asculte ceea ce aveti de spus. Daca reusiti sa le atrageti si sa le captati atentia, atunci probabil ca va urma si o vanzare.
Pentru a implementa si derula cu succes o campanie bazata pe produse personalizate, trebuie sa avem in minte cateva lucruri pe care sa le facem, dar si cateva lucruri pe care sa nu le facem niciodata.
Pastrati-va intotdeauna publicul tinta in minte
Stiti deja cine stun clientii dvs actuali, asadar speram sa stici si catre ce persoane trebuie sa va orientati pentru a ii transforma in clienti. Indiferent daca este vorba despre o anumita campanie, initiativa sau eveniment, este imperativ sa cunoasteti publicul tinta inainte de a alege gama de produse pe care le veti personaliza si oferi drept cadou.
Daca le oferiti oamenilor articole de care vor fi interesati, atunci toata lumea va castiga in urma campaniei desfasurate. Banii dvs vor fi folositi cum trebuie, brandul dvs va deveni cunoscut si, probabil, veti vedea si o anumita rentabilitate a investitiei. Pe de alta parte, persoanele carora va adresati castiga si ei pentru ca primesc un produs minunat si gratuit.
Luati in considerare si logistica distributiei
Fiecare campanie sau eveniment poate avea o alta lista de destinatari si, asa cum am invata anterior, trebuie sa stiti cine este publicul. Dar, mai mult decat atat, cum vor fi distribuite aceste produse si cum vor ajunge pe piata tinta?
Odata ce ati stabilit care este cea mai buna metoda de a ajunge la destinatari, asigurati-va ca produsele promotionale se potrivesc acestui plan. De exemplu, o piesa vestimentara voluminoase, cum ar fi un hanorac cu gluga, poate sa nu fie o idee buna pentru o manifestare comerciala. Omanii probabil ca nu vor sa transporte hanoracul toata ziua dupa ei. Oferirea unor astfel de cadouri angajati, prin care sa le aratati aprecierea, are mult mai mult sens.
Adaugati in campania dvs si un indemn
De obicei, nimeni nu ofera un produs cadou fara sa aiba si un scop. Care este scopul dvs? Ca cel care primeste cadoul sa va viziteze siteul? Sau sa va mentioneze in social media? Oferiti un produs promotional in care sa includeti si un apel la actiune.
Nu asteptati pana in ultima clipa sa comandati
Lucrurile marete necesita timp. Daca doriti sa respectati un buget strict, asigurati-va ca ati planificat totul pentru comanda dvs. Sunt foarte multe decizii de luat chiar si cand discutam despre un produs simplu, cum ar fi un pix. Este posibil sa nu realizati acest lucru, dar exista o multime de optiuni disponibile:
- Cerneala albastra sau neagra?
- Rollerball sau Ballpoint?
- Cauciuc sau metal?
- Logo-ul dintr-o singura culoare sau sigla plina color?
Nu orice produs are atat de multe optiuni, insa cu cat stiti mai multe informatii cu atat mai bine. Daca nu stiti, intrebati reprezentatul de vanzari sa va ajute cu cateva optiuni bune. Retineti ca personalizarea produselor necesita timp, astfel incat daca planificati totul de la inceput, veti reusi sa luati cele mai bune decizicii si veti avea timp sa primiti si mostre de test.
Nu alegeti produse uzuale
Daca alegeti sa personalizati produse de care oamenii sunt satui, cum ar fi o minte antistres sau un lant pentru chei, produsul dvs si banii ar putea ajunge la cosul de gunoi. Daca acest lucru se intampla cu oferta dvs, nu va asteptati la un impact pozitiv al campaniei.
Cel mai bine, daca nu aveti idei, este sa intrebati chiar firma ce va personaliza produsele, sa va ofere cateva optiuni dintre care sa puteti alege, in functie de profilul companiei dvs si al celor care vor primi acele produse promotionale.
Sfaturi pentru utilizarea cu succes a produselor promotionale
Acordarea de produse personalizate este o abordare foarte des intalnita. Prin aceasta metoda, produsele dvs ajung in atentia potentialilor clienti. Acest lucru va ofera o expunere foarte mare si va garanta loialitatea clientilor. Uitati cateva sfaturi despre cum puteti utiliza obiectele promotionale in mod eficient.
Folositi obiecte promotionale la locul de munca
Angajatii dvs ar trebui sa fie primele persoane pe care le vizati cu aceste produse. Puteti sa le oferiti tricouri cu brandul dvs pe care sa le poarte cat timp lucreaza. Este posibil ca si clientii sa intrebe despre serviciile dvs daca vor primi un memento vizibil despre ceea ce faceti. Daca linia dvs de produse include ceva ce angajatii pot sa foloseasca zilnic la locul de munca, atunci ar fi bine sa profitati de acest lucru.
Oferiti clientilor dvs articole promotionale
Toata lumea iubeste lucrurile primite gratis, asadar folositi acest lucru in avantajul dvs. Dupa oferirea angajatilor de produse promotionale urmatorul pas este sa le oferiti clientilor. Le puteti oferi huse de telefon personalizate, tricouri, sepci, gadgeturi si multe altele.
De asemenea, va recomandam sa nu vizati numai clientii directi ci si pe cei care va urmaresc in social media. Atunci cand un client apreciaza produsul primit se intampla doua lucruri, vor deveni sustinatori ai brandului dvs si vor ramane loiali marcii pentru urmatorii ani.
Oferiti obiecte promotionale echipei de vanzari
O alta utilizare a produselor promotionale este de a motiva echipa de vanzari. Stabiliti obiectivele de vanzari si atunci cand o persoana ajunge la obiectiv propus, ii puteti oferi un produs de marca. Facand acest lucru realizati doua lucruri simultan. Echipa de vanzari va lucra din greu pentru a isi atinge obiectivele, produsele dvs sau serviciile se vor vinde mai bine, iar articolele promotionale pe care acestia le poarta vor vinde mai departe.
Oferiti articole promotionale la evenimente sponsorizate de companie
Acordarea de produse gratuit ar trebui sa se extinda dincolo de angajatii dvs, echipa de vanzari si clienti. Trebuie sa contactati si clientii potentiali. Fiti generosi cu produsele oferite cadou in timpul evenimentelor sponsorizate de companie si veti avea numai de castigat.
Folositi articole promotionale la targuri comerciale
Targurile si expozitiile ofera companiei dvs o expunere mai mare decat majoritatea evenimentelor sponsorizate de companie. Asadar, atunci cand participati la un astfel de eveniment, asigurati-va ca majoritatea celor prezenti acolo va primi un cadou personalizat de la compania dvs. Nu uitati insa sa va asigurati ca produsul oferit este de calitate, pentru ca aveti o sansa mare sa faceti o prima impresie foarte buna.
Utilizarea obiectelor promotionale in campanii de marketing este o metoda foarte cautata insa de multe ori aplicata gresit sau nu este exploatata la potential maxim. Sunt multe persoane care prefera sa aloce din bugetul de promovare o suma mult mai mare pe campanii incercate si testate. Si, desi unii considera ca oferirea de cadouri promotionale este o cheltuiala in plus, acesta este un instrument eficient de marketing si, prin urmare, o investitie utila.