Eşti aici
×

Cum sa incepi un vlog in 2020 (ghid explicativ pas cu pas)

Cum sa incepi un vlog in 2020 (ghid explicativ pas cu pas)

YouTube nu mai este doar o platforma pentru vizionarea unor videoclipuri amuzante. In cei 15 ani de la lansarea platformei, a devenit o adevarata centrala digitala. Este al doilea ce mai vizitat site de pe Internet si este al doilea cel mai popular motor de cautare. YouTube vine pe locul doi, imediat dupa Google.

Vlogging-ul sau blogging-ul video este un element principal pe YouTube. In primii ani ai sai, oamenii au folosit platforma pentru a crea jurnale video pentru prieteni si membri ai familiei. Astazi, este o industrie de foarte multe milioane de dolari. De exemplu, se pare ca PewDiePie, YouTuber-ul cu cei mai multi abonati din lume si din toate timpurile, are o valoare neta de 8 cifre. Si totul a pornit de la crearea unor videoclipuri distractive cu jocuri, pe care oamenii le priveau cu placere.

Frumusetea pe YouTube este ca oricine poate incepe. Indiferent daca sunteti o persoana care isi doreste sa isi impartaseasca viata cu altii sau un antreprenor care doreste sa isi faca cunoscuta afacerea publicului la un nivel mai personal. YouTube este locul perfect pentru toate acestea.
Poate parea foarte usor, insa cresterea unei audiente necesita mult timp si multa daruire. In acest ghid pas cu pas, va vom oferi instrumentele necesare si know-how-ul pentru a lansa un vlog si pentru a incepe sa adunati abonati.

1. Intelegeti-va publicul si gasiti nisa care vi se potriveste

Nu este neobisnuit sa auziti lucruri nu tocmai frumoase despre vloggeri de la cei care nu sunt familiarizati cu lumea YouTube. Deoarece platforma este accesibila oricui, o multime de oameni inteleg greu de ce multi dintre noi aleg sa urmareasca diversi vloggeri.

Adevarul este ca vlogging-ul pe YouTube este o afacere pe cont propriu.

Unii dintre cei mai de succes vloggeri sunt oameni de afaceri inteligenti, care raspund nevoilor publicului lor.

Primul lucru pe care ar trebui sa il faceti este sa va dati seama de nisa dvs si sa intelgeti cat mai bine cine va vizualiza vloggurile voastre.

Nisa pe care o veti alege va fi principala tema a canalului. Veti pune accentul pe un anumit subiect sau veti publica clipuri aleatorii? Daca doriti sa aveti succes, va recomandam sa alegeti prima varianta. Milioane de vloggeri au incercat sa aiba succes pe YouTube, dar cu toate acestea un numar foarte mic reusesc asta. De ce credeti ca se intampla asta?

Ei bine, sa aruncam o privire la unele dintre cele mai mari nume de pe platforma. PewDiePie are zeci in momentul in care scriem acest articol 104 milioane de abonati. Desi si-a extins canalul pentru a include diferite tipuri de continut, nisa sa principala ramane gamingul. A castigat in popularitate raspunzand urmatorilor cu comentarii placute si facand recenzii la jocuri populare. Astfel, nisa jocurilor a devenit foarte mare si i-a adus succesul.

Apoi, avem vloggerii din nisa de beauty. NikkieTutorials, RCLBeauty si multe altele au atras atentia facand recenzii la produse de make-up sau creand tutoriale de machiaj pe care urmaritorii lor le pot incerca acasa.

Acestea sunt doar cateva exemple de nisa, insa nisa pe care o alegeti poate fi orice. In acest moment exista interes pentru aproape orice: vlog despre meserii, de calatorie, arta, masini, carti si multe altele. Atata timp cat exista un public considerabil, care este dispus sa va urmareasca vlog-urile, puteti obtine succesul in orice nisa ati alege. Luati in considerare sa faceti ceva care va pasioneaza cu adevarat si care sa va faca placere.

Daca aveti o afacere, atunci deja stiti nisa pe care veti merge. Puteti incepe apoi sa va ganditi la ramificare si sa aflati mai multe despre modul in care compania dvs se incadreaza in peisajul YouTube.

2. Gasiti inspiratie pentru vlogging

Cand iti lansezi un canal de YouTube, ai ocazia sa stai pe umerii gingantilor. Deci, de ce sa nu va inspirati putin de la ei? Aruncati o privire la toate vlogg-urile preferate si consultati cateva canale populare care sunt legate de nisa pe care ati ales-o.

Scopul obtinerii inspiratiei nu este de a deveni o clona a altui YouTuber. Spectatorii cauta originalitate, ei doresc o noua abordare a lucrurilor pe care le iubesc.

Asta nu inseamna ca trebuie sa faceti ceva care nu a mai fost vazut pana acum, pentru ca este aproape imposibil. Trebuie doar sa adaugati ceva personal care sa va ajute sa iesiti in evidenta.

3. Familiarizati-va cu platforma

Una dintre cele mai mari greseli pe care le puteti face este sa nu intelegeti cum functioneaza YouTube. Exista mii de exemple in acest sens pe platforma. Companiile cu nume si bugete foarte mari creeaza tot timpul continut cu gandul ca vor avea succes. Cu toate acestea, lipsa lor de cunostinte pe platforma este clara, pentru ca intr-un final toate acele videoclipuri sfarsesc prin a nu avea niciun fel de succes.

Petreceti-va ceva timp pentru a va familiariza cu modul in care functioneaza YouTube. Folositi motorul de cautare si vedeti ce tipuri de tiluri apar. Uitati-va la paginile canalului, la miniaturi si la cuvintele cheie. Cand vizionati videoclipuri, acordati atentie modului in care vloggeri dvs preferati promoveaza alte videoclipuri prin link-uri interactive sau subtitrari.

Toate aceste detalii fine pot face toata diferenta in viitor. Intelegerea modului in care functioneaza acum va va oferi cunostintele de care aveti nevoie pentru a incepe canalul corect.

4. Realizati canalul si brandul

Acum ajungem la chestii mai distractive. Este timpul sa va creati canalul de YouTube. Realizarea acestuia este cel mai usor lucru si nu va costa niciun ban. Daca v-ati abonat vreodata la canalul unui alt vlogger sau la comentarii scrise in cadrul unui videoclip, probabil ca aveti deja unul. Fiecare utilizator are posibilitatea de a incarca videoclipuri, astfel incat fiecare nume de utilizator este atasat la un canal.

Daca este cazul si la voi, atunci luati in considerare crearea de la zero a unui nou canal. Este intotdeauna o idee buna sa separati canalul de vlogging si contul de vizualizare. Acest lucru va poate ajuta sa va mentineti marca si sa impiedicati orice activitate sa va strice toata munca grea.

In acest moment ar trebui sa petreceti ceva timp construind brandul. Aruncati o privire la pagina canalului oricarui vlogger de succes si veti vedea o intreaga strategie de branding. Cei mai multi au o fotografie de profil care reprezinta despre ceea ce este canalul lor, o fotografie atractiva ca banner si link-uri catre orice cont de social media pe care le pot avea.

5. Investiti in echipament de calitate

Este o greseala foarte des intalnita cum ca ar trebui sa cheltuiti mii de lei pe o camera video high-end. Multi YouTuberi de succes folosesc intr-adevar echipamente care rivalizeaza cu ceea ce au producatorii profesionisti. Cu toate acestea, nu au inceput asa.

Cu tehnologia de astazi, puteti crea videoclipuri grozave cu telefonul. Dispozitivele mobile moderne sunt capabile sa filmeze la o calitate de pana la 4K. Majoritatea spectatorilor vor urmari oricum pana la rezolutii 1080p sau mai mici, astfel incat telefonul din buzunar este suficient.

In mod alternativ, puteti alege si un aparat DSLR, o camera mirrorless, o camera video sport sau o camera video dedicata. Este foarte important insa sa alegeti un model care are un ecran reversibil pe care sa il puteti folosi ca monitor, desi nu este un lucru obligatoriu. Atata timp cat echipamentul pe care il aveti inregistreaza la o rezolutie FullHD atunci este mai mult decat suficient.

Microfoane, iluminat si alte echipamente

Arsenalul de inregistrare nu se opreste insa la camera. De asmenea, trebuie sa fiti capabili sa oferiti in videoclipuri un sunet de foarte buna calitate si o iluminare corecta. Acestea doua sunt cele mai des intalnite probleme ale vloggerilor. Mult prea multi incarca videoclipuri cu un sunet ingrozitor si cu o iluminare dezastruoasa.

lumina led ring light

Investitia intr-un simplu microfon extern poate face o diferenta vizibila. Nu trebuie sa cumparati microfoane profesionale, cam orice tip de microfon extern sau lavaliera va oferi un sunet mult mai bun decat microfonul integrat din dispozitivul de filmare.

In cele din urma sa discutam si despre iluminat. Care este unicul lucru pe care il au in comun toti vloggerii profesionsti? Folosesc o iluminare foarte buna. O simpla lumina de tip ring light poate sa iti lumineze fata si sa ofere o nota profesionala vlog-ului tau. De asemenea, este un accesoriu care nu costa multi bani si puteti gasi pachete complete care sa ofere si lumina si stand si tot ce aveti nevoie.

6. Creati o schita

Dupa ce totul este configurat si sunteti gata de inregistrat, este timpul sa faceti o schita. Acest lucru poate fi la fel de complex sau simplu pe cat doriti sa fie. Nu trebuie sa scrieti un scenariu complet, de fapt, nici nu este recomandat sa o faceti. Unele dintre cele mai bune videoclipuri de pe YouTube au fost realizate fara nimic regizat anterior. Insa, cateva idei scrise pe o foaie va vor ajuta sa nu uitati sa ziceti ceva important sau sa va pierdeti in idei.

Este o idee buna sa planificati videoclipurile din timp. Desi puteti edita intotdeauna pauzele incomode la postprocesare, nu exista nicio modalitate de a face continutul de calitate sa se materializeze atunci cand nu sunteti pregatit. Prin crearea unei schite, puteti atinge toate punctele pe care doriti sa le acoperiti eficient.

8. Nu va grabiti cand e vorba de editare

Editarea video este una dintre cele mai importante parti ale crearii unui videoclip bun. Unele canale au creat comunitati impresionante fara sa aiba specialisti in editare video. Nu trebuie sa fiti experti in editare pentru a avea succes, dar trebuie sa va asigurati ca obtineti video-uri curate si care arata cat mai bine.

Exista o multime de optiuni de software video pe piata. Puteti sa investiti in aplicatii gen Final Cut Pro sau Adobe Premiere Pro sau puteti sa va descurcati foarte bine cu aplicatiile gratuite din Windows sau Mac. Puteti utiliza Windows Movie Maker sau iMovie pentru a realiza taieturi simple.

In timpul editarilor, ar trebui sa va concentrati pe crearea videoclipului. Decupati tacerile incomode si compune clipuri intr-o singura poveste coeziva. De asemenea, puteti implementa grafica, puteti corecta culorile si echilibra sunetul.

9. Incarcati si optimizati

Incarcarea unui videoclip nou este destul de simpla. Cu toate acestea, poate dura ceva timp in functie de rezolutie si dimensiunea totala a fisierului.

Cat asteptati incarcarea si redarea videoclipului, puteti incepe sa-l optimizati pentru a va asigura ca nu ati uitat. Exista mai multe modalitati prin care puteti face acest lucru. YouTube este, in esenta, un motor de cautare mare care ofera acces la milioane de videoclipuri. Va puteti trata videoclipul ca pe o pagina web si puteti efectua tehnici de optimizare pentru a va creste expunerea.

Scrieti titluri atragatoare

Primul mod in care puteti optimiza este prin titlu. Titlurile atragatoare sunt cel mai bun mod de a atrage spectatorii. Titlul ar trebuie sa fie clar, concis si distractiv. Inainte de a publica videoclipul, scrieti cateva cuvinte cheie care se refera la vlogul creat. Utilizati cel mai puternic cuvant cheie in titlu.
YouTube SEO

In continuare ar fi bine sa completati si etichetele pentru videoclip. Acestea sunt un factor important in clasamentul SEO pentru YouTube. Aceste etichete pot fi adaugate prin intermediul Studio Creator. Alegeti etichete care se refera la continut, deoarece acestea sunt utilizate de YouTube pentru a intelege mai bine despre ce este vorba in videoclip.

Creați miniaturi atractive (thumbnail-uri)

Nu in ultimul rand, exista miniatura. Aceasta este o reprezentare vizuala a videoclipului dvs. Ganditi-va la aceasta ca la coperta unui DVD.

10. Implicati audienta si folositi retelele de socializare

Daca ati optimizat bine videoclipul, ar trebui sa incepeti sa vedeti in curand si primele vizualizari. Nu va asteptati insa sa inregistrati un flux masiv de spectatori. Natural pe YouTube puteti avea o crestere lenta si consecventa.

Scopul acum este sa ii determinati pe acei spectatori sa revina si in viitor, astfel incat raspundeti-le la comentarii si interactionati cu ei. Criticile nu le luati personal, ultimul lucru pe care vreti sa-l faceti este sa duceti o lupta cu cineva din sectiunea de comentarii. Oamenii pot fi nepoliticosi doar pentru ca sunt anonimi.

Promovati-va videoclipurile si pe retelele de socializare, construiti comunitati si pe Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin si ce mai este la moda.

11. Cresteti brandul

Multi YouTuberi noi au o multime de intrebari despre modul in care pot sa monetizeze canalele. YouTube si-a schimbat destul de mult politicile in ultimii ani. In prezent, trebuie sa aveti cel putin 4000 de ore de vizionare si 1000 de abonati pentru a deveni partener Google Adsense.

Dupa ce ati atins aceasta etapa, YouTube va va examina canalul. Daca vi se aproba pentru monetizare puteti incepe sa afisati anunturi inainte de videoclipurile dvs pentru a obtine bani. Google va va plati o anumita suma de bani pe baza vizionarilor si a impresiilor.

Aceasta este cea mai simpla metoda de a obtine bani din canalul de YouTube, dar nu este singura solutie. Cerul este limita atunci cand vine vorba de oportunitati de a face bani. Atata timp cat aveti un public numeros de spectatori care sunt dispusi sa va sustina.

Dupa ce ati atins un anumit nivel de succes, va puteti extinde marca si puteti incepe sa analizati alte surse de venituri. Multi vloggeri accepta oferte de a promova diferite produse / branduri.

Insa, inainte de a face toate acestea, trebuie sa va construiti brandul si sa realizati o audienta cat mai mare.